Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στα Google Ads

Τα Google Ads είναι η διαφημιστική πλατφόρμα της Google στην αναζήτηση (Google Search), σε άλλα sites (Google Display), YouTube και άλλες διαφημιστικές τοποθετήσεις.
Το κόστος διαφήμισης στα Google Ads ποικίλλει ανάλογα με τους στόχους και τη μορφή της διαφήμισης, πληρώνοντας ανά κλικ (CPC), ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM) ή ανά ενέργεια που έχεις ορίσει (π.χ. online παραγγελία).

Περιεχόμενα:
-
Τι επηρεάζει το κόστος διαφήμισης στα Google Ads
- Ποιο είναι το κόστος διαφήμισης στα Google Ads
Τι επηρεάζει το κόστος διαφήμισης στα Google Ads
Διάφοροι παράγοντες επηρεάζουν το κόστος των διαφημίσεων Google Ads. Παρακάτω θα δούμε μερικές από αυτές τις παραμέτρους:
-
Bidding στρατηγική: Υπάρχει η επιλογή ορισμού συγκεκριμένου κόστος ανά κλικ, η χρέωση ανά 1000 εμφανίσεις (CPM) καθώς και άλλες αυτοματοποιημένες τακτικές που βασίζονται σε άλλες τεχνικές παραμέτρους και την τεχνητή νοημοσύνη.

-
Κλάδος και ανταγωνισμός: Ορισμένες αγορές είναι ιδιαίτερα κορεσμένες και ανταγωνιστικές (π.χ. e-shop για ρούχα) και φυσικά οδηγούν σε αύξηση των τιμών κόστους διαφήμισης.

-
Κοινό: Το κόστος διαφήμισης μπορεί να διαφέρει αρκετά ανάλογα με το κοινό στόχευσης ή τα keywords – λέξεις κλειδιά στις οποίες στοχεύσεις.

-
Δείκτης ποιότητας: Οι σχετικές διαφημίσεις με βάση την αναζήτηση και την επιθυμία του χρήστη και οι αξιόπιστες σελίδες προορισμού μειώνουν το κόστος διαφήμισης βελτιώνοντας την κατάταξη της εκάστοτε διαφήμισης.

-
Τοποθεσία: Οι μεγάλες πόλεις και οι ανταγωνιστικές περιοχές οδηγούν σε υψηλότερες τιμές από τις μικρότερες περιοχές.

- Μορφή διαφήμισης: Η διαφήμιση αναζήτησης Google Search τείνει να είναι πιο ακριβή, ενώ η διαφήμιση με banners σε άλλα sites (Display) και στο YouTube συχνά βασίζονται σε χαμηλότερα CPC ή CPM.

Ποιο είναι το κόστος διαφήμισης στα Google Ads
Ακολουθεί μια ανάλυση μέσου κόστους διαφημίσεων Google για το ελληνικό internet:
- Διαφημίσεις αναζήτησης (CPC): Στην Ελλάδα, το μέσο κόστος ανά κλικ κυμαίνεται από περίπου 0,10 € έως 2 €, ανάλογα με τον ανταγωνισμό στον εκάστοτε κλάδο.
Για πολύ γενικές λέξεις-κλειδιά ή λέξεις-κλειδιά με χαμηλό ανταγωνισμό (όπως «καφετέρια Μαρούσι»), το CPC μπορεί να κυμαίνεται από 0,15 € έως 0,40 €.
Σε πιο ανταγωνιστικούς κλάδους, όπως οι τα e-shop σε είδη ένδυσης η τεχνολογίας, το CPC μπορεί να κυμαίνεται από 1,50 € έως 4,00 €.
- Διαφημίσεις display (CPM ή CPC): Για τις καμπάνιες display με banners στην Ελλάδα, το τυπικό CPM (κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις) μπορεί να ποικίλλει σημαντικά, αλλά συχνά κυμαίνεται μεταξύ 0.5€ και 4€ ευρώ, ανάλογα με τη στόχευση και τη μορφή της διαφήμισης.
Εναλλακτικά, αν πληρώνεις ανά κλικ (CPC) σε , μπορεί να πληρώνεις περίπου 0,20€ έως 0,80€ ευρώ,
- Διαφημίσεις βίντεο/YouTube (CPV): Οι διαφημίσεις βίντεο στην Ελλάδα χρησιμοποιούν συνήθως ένα μοντέλο κόστους ανά προβολή (CPV).
Το μέσο CPV κυμαίνεται συχνά μεταξύ 0.05€ και 0.20€, ανάλογα με τη διάρκεια, τη στόχευση και την τοποθέτηση διαφήμισης.

Προφανώς τα παραπάνω κόστη είναι ενδεικτικά και μπορεί να διαφέρουν ανά κλάδο, τοποθεσία ή τύπο διαφήμισης.
Συνεπώς με έναν πρόχειρο υπολογισμό, με ένα μηνιαίο budget των 500€ για Ελλάδα, ένας μέσος διαφημιστής στα Google Ads μπορεί να συγκεντρώσει περίπου 5000 κλικ στην σελίδα προορισμού αν μιλάμε για Google Search.
Αν η διαφήμιση αφορά Google Display, τα κλικ μπορεί να είναι αρκετά περισσότερα, ενώ οι εμφανίσεις να ξεπερνούν τις 1,000,000 ανάλογα φυσικά με τις παραμέτρους της διαφήμισης.

Συνοψίζοντας, το κόστος Google Ads δεν είναι σταθερό και εξαρτάται από το πόσο ανταγωνιστικός είναι ο κλάδος διαφήμισης και πολλές άλλες παραμέτρους
Με σωστό έλεγχο, βελτιστοποίηση και ρεαλιστικό budget, μπορείς να κρατήσεις τα έξοδα εκεί που πρέπει και να πετύχεις ουσιαστικά αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να απευθυνθείς σε έναν επαγγελματία του χώρου, ο οποίος μπορεί να σε βοηθήσει να πετύχεις ακόμα χαμηλότερα κόστη διαφήμισης στα Google Ads.