Τι είναι τα Google Ads και πως λειτουργούν

Τα Google Ads είναι η διαφημιστική πλατφόρμα της Google από όπου μπορείς να προωθήσεις μία επιχείρηση ή επωνυμία στο διαδίκτυο μέσα από τα αποτελέσματα αναζήτησης, της Google, μέσα από άλλα sites και στο YouTube.
Η διαφήμιση στα Google Ads βασίζεται συνήθως σε λέξεις-κλειδιά, σε στόχευση με βάση online ενδιαφέροντα και συμπεριφορές αλλά και άλλες τεχνικές παραμέτρους που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και το machine learning.
Στην ουσία ορίζεις έναν προϋπολογισμό και πληρώνεις μόνο όταν κάποιος αλληλεπιδρά με τη διαφήμισή σου.

Περιεχόμενα:
-
Τι είναι τα Google Ads
- Πως λειτουργούν τα Google Ads
Τι είναι τα Google Ads
Όταν κάποιος χρήστης πληκτρολογεί μια ερώτηση σχετική με το προϊόν ή την υπηρεσία που σε ενδιαφέρει, η διαφήμισή μπορεί να εμφανιστεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Αυτό είναι σημαντικό, διότι η διαφήμιση τοποθετείται ακριβώς εκεί όπου το κοινό ήδη αναζητά κάτι σχετικό.
Παράλληλα, μπορείς να επιλέξεις ποιος θα δει την συγκεκριμένη διαφήμιση με βάση την τοποθεσία, την γλώσσα, online ενδιαφέροντα και συμπεριφορές (π.χ. ενδιαφέρον για powerbanks).
Mποείς να προβάλλεις διαφημίσεις στο Google Search, στο YouTube, στο Google Maps, στο Gmail και σε εκατομμύρια άλλα συνεργαζόμενα sites και υπηρεσίες της Google.

Παράλληλα, μπορείς να λαμβάνεις λεπτομερή δεδομένα απόδοσης, τα οποία σε δεύτερο στάδιο βοηθούν στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.
Αντί να περιμένεις να λειτουργήσει το SEO (Search Engine Optimization), μπορείς να προβάλλεις αμέσως την διαφήμισή σου στους κατάλληλους χρήστες.
Εν ολίγοις, αν θέλεις προβλέψιμη επισκεψιμότητα σε ένα site, στοχευμένη προβολή και μετρήσιμα αποτελέσματα, το Google Ads είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά ψηφιακά εργαλεία.
Πως λειτουργούν τα Google Ads
Κάθε φορά που κάποιος πραγματοποιεί αναζήτηση στο Google Search, η Google διεξάγει μια γρήγορη δημοπρασία (auction) για να αποφασίσει ποιες διαφημίσεις θα εμφανιστούν.
Αυτή η δημοπρασία βασίζεται στη συνάφεια της διαφήμισης με την αναζήτηση του χρήστη, την ποιότητά της, τον προϋπολογισμό και άλλες παραμέτρους.
Βασικοί παράμετροι διαφήμισης Google Ads (search):
-
Λέξεις-κλειδιά: Eπιλέγεις τους όρους που θέλεις να στοχεύσεις με βάση το τί αναζητούν οι χρήστες.

-
CPC (κόστος ανά κλικ): Το μέγιστο ποσό που διατίθεσαι να πληρώσεις για ένα κλικ.

-
Κατάταξη διαφήμισης: Καθορίζεται από το κόστος ανά κλικ που έχεις ορίσει (μπορεί να μπει και σε αυτόματο), τη σχετικότητα της διαφήμισης και την ποιότητα της σελίδας προορισμού.
Μια ισχυρή κατάταξη διαφήμισης μπορεί να προσφέρει χαμηλότερο κόστος της διαφήμισης.

-
Δείκτης ποιότητας: Η Google αξιολογεί τη συνάφεια των λέξεων-κλειδιών, το αναμενόμενο ποσοστό αλληλεπίδρασης (CTR) και την εμπειρία της σελίδας (UX). Οι υψηλότερες βαθμολογίες συνήθως μειώνουν το κόστος.

- Προϋπολογισμός: Ορίζεις πόσα χρήματα θέλεις να ξοδέψεις ανά ημέρα ή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. μήνας).

Η Google χρησιμοποιεί επίσης διαφορετικά μοντέλα τιμολόγησης ανάλογα με τον στόχο και τον τύπο της διαφήμισης:
-
CPC (κόστος ανά κλικ): Πληρώνεις όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σου. Ιδανικό για επισκεψιμότητα και πωλήσεις.
- CPM (κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις): Πληρώνεις ανά 1.000 εμφανίσεις. Ιδανικό για γενικότερη προώθηση και μεγιστοποίηση της αναγνωρισιμότητας ενός brand - επωνυμίας.
-
CPV (κόστος ανά vido προβολή): Πληρώνεις όταν κάποιος χρήστης παρακολουθεί την βίντεο διαφήμισή σου στο YouTube.
- CPA (κόστος ανά απόκστηση): Πληρώνεις όταν κάποιος χρήστης ολοκληρώνει μία συγκεκριμένη ενέργεια που έχεις ορίσει, όπως την ολοκλήρωση μίας online παραγγελίας.
Είναι ένα κατάλληλο μοντέλο αν θες να μεγιστοποιήσεις τις πωλήσεις ενός e-shop.

Το κάθε μοντέλο διαφήμισεις είναι κατάλληλο για συγκεκριμένους τύπους διαφημίσεων και στόχους.
Για παράδειγμα αν θέλεις να προβάλεις την διαφήμισή σου σε κάποια άλλη ιστοσελίδα με κάποιο banner (Google Display), με στόχο την αναγνωρισιμότητα ενός brand - επωνυμίας, το CPM μοντέλο είναι καταλληλότερο.

Τα Google Ads είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο αν θέλεις να αναπτύξεις περισσότερο μία online επιχείρηση ή επωνυμία.
Ανάλογα με τους στόχους και το τι θέλεις να πετύχεις, υπάρχουν διάφορα εργαλεία και επιλογές τις οποίες μπορείς να χρησιμοποιήσεις.
Σε κάθε περίπτωση, αν σου φαίνεται περίπλοκο ή δεν έχεις τον απαραίτητο χρόνο για να ασχοληθείς (θα χρειαστεί αρκετό διάβασμα), μπορείς να απευθυνθείς σε έναν επαγγελματία του χώρου ώστε να αναλάβει όλη την διαδικασία για εσένα.