Instagram στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τι πρέπει να γνωρίζεις

Από τις 10 Ιουλίου 2025, το περιεχόμενο του Instagram θα αρχίσει να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και άλλων μηχανών αναζήτησης σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
Αυτή η αλλαγή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας ενσωμάτωσης περισσότερου κοινωνικού περιεχομένου στην εμπειρία αναζήτησης, παρέχοντας στους χρήστες ταχύτερη πρόσβαση σε σχετικό περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο.
Περιεχόμενα:
-
Τι αλλάζει με την καταχώρηση του Instagram περιεχομένου στα αποτελέσματα αναζήτησης
-
Πως το index του Instagram περιεχομένου επηρεάζει τα αποτελέσματα αναζήτησης και το SEO
- Τι να κάνεις για να εμφανίζεται το Instagram περιεχόμενο στα αποτελέσματα αναζήτησης
Tι αλλάζει με την καταχώρηση του Instagram περιεχομένου στα αποτελέσματα αναζήτησης
-
Οι αναρτήσεις του Instagram θα ευρετηριάζονται (index) από την Google ή άλλες μηχανές αναζήτησης: Αυτό σημαίνει ότι το δημόσιο περιεχόμενό μπορεί πλέον να εμφανίζεται όταν κάποιος αναζητά σχετικούς όρους, όπως γίνεται με το Pinterest ή περιεχόμενο ενός site.
-
Ισχύει μόνο για public περιεχόμενο: Εάν έχεις ιδιωτικό προφίλ, το περιεχόμενό σου δεν θα εμφανίζεται. Η λειτουργία θα ξεκινήσει με λογαριασμούς επιχειρήσεων και δημιουργών.
-
Τα captions και τα hashtags θα έχουν μεγαλύτερη σημασία: Το κείμενο των posts ενδέχεται να γίνει indexed, οπότε ότι αναγράφεται στις λεζάντες επηρεάζει άμεσα την ορατότητα του σχετικού περιεχομένου.
-
Οι εικόνες ενδέχεται να κατατάσσονται ως αποσπάσματα αναζήτησης (snippets): Η Google ενδέχεται να εμφανίζει εικόνες από το Instagram παράλληλα ή πάνω από τα παραδοσιακά αποτελέσματα αναζήτησης, ειδικά για οπτικές ή βασισμένες σε τάσεις αναζητήσεις.
-
Δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα για να ενεργοποιήσεις αυτή τη λειτουργία: Η συγκεκριμένη λειτουργία θα είναι ενεργοποιημένη «by default». Σε περίπτωση φυσικά που θες να το απενεργοποιήσεις, υπάρχει η δυνατότητα.
- Θα λαμβάνεται υπόψιν το κείμενο που εμφανίζεται πάνω σε εικόνες για χρήση σε meta titles ή meta descriptions.
Εν ολίγοις, το Instagram γίνεται μέρος του ευρύτερου web, κάτι που ανοίγει την πόρτα σε νέες ευκαιρίες για τα αποτελέσματα αναζήτησης και το SEO.
Πώς το index του Ιnstagram περιεχομένου επηρεάζει τα αποτελέσματα αναζήτησης και το SEO
Με την εισαγωγή του περιεχομένου του Instagram στις μηχανές αναζήτησης, το τοπίο της αναζήτησης πρόκειται να αλλάξει, ειδικά αν ο λογαριασμός βασίζεται στην οργανική επισκεψιμότητα.
Αυτή η αλλαγή σημαίνει ότι οι αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα μπορούν είτε να ενισχύσουν την προβολή είτε να ανταγωνιστούν άμεσα το υπάρχον περιεχόμενο του αντίστοιχου site.
Παρακάτω τι θα πρέπει να έχεις υπόψιν:
-
Μεγαλύτερος ανταγωνισμός στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERP): Οι αναρτήσεις του Instagram θα εμφανίζονται πλέον μαζί με blogs, σελίδες προϊόντων και βίντεο.
-
Το οπτικό περιεχόμενο θα κυριαρχήσει σε ορισμένες αναζητήσεις: Αναζητήσεις με συγκεκριμένους όρους αναζήτησης (π.χ. πως λειτουργεί το NFC) ενδέχεται πλέον να εμφανίζουν αναρτήσεις Instagram πριν από αποτελέσματα με κείμενο (όπως γίνεται και με το Pinterest).
-
Τα captions γίνονται στοιχεία SEO: Ακριβώς όπως τα title tag & meta descriptions σε έναν ιστότοπο, οι λεζάντες στο Instagram πρέπει πλέον να περιλαμβάνουν σχετικές λέξεις-κλειδιά.
-
Τα hashtag μπορεί να λειτουργούν όπως οι λέξεις-κλειδιά: Όταν το τελευταίο διάστημα τα hashtags πάιζουν λιγότερο σημαντικό ρόλο, πλέον έχουν σημασία καθώς λαμβάνονται υπόψη σαν keywords.
Tι να κάνεις για να εμφανίζεται το Instagram περιεχόμενο στα αποτελέσματα αναζήτησης
Αν δραστηριοποιείσαι στο Instagram διαμέσου business λογαριασμών ή ως creator, πρέπει να λάβεις υπόψιν τα νέα δεδομένα για να μεγιστοποιήσεις την προβολή σου μέσα από την νέα λειτουργία:
-
Βεβαιώσου ότι το προφίλ σου στο Instagram είναι δημόσιο: Μόνο το δημόσιο περιεχόμενο θα γίνει indexed.
Αν χρησιμοποιείς το Instagram για να αναπτύξεις το brand ή την επιχείρησή σου, ένας δημόσιος λογαριασμός είναι απαραίτητος.
-
Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά στα captions: Γράψε σαφείς λεζάντες που περιλαμβάνουν φυσικά τις λέξεις-κλειδιά που μπορεί να αναζητήσουν οι χρήστες.
Απόφυγε την υπερβολική χρήση λέξεων-κλειδιών. Εστίασε απλώς στη σαφήνεια και τη συνάφεια.
- Πρόσθεσε εναλλακτικό κείμενο στις εικόνες (alt text): Το Instagram επιτρέπει την προσαρμογή του εναλλακτικού κειμένου, το οποίο βοηθά τόσο στην προσβασιμότητα όσο και στην ευρεσιμότητα.
Χρησιμοποίησέ το για να περιγράψεις την εικόνα με σημαντικές λέξεις-κλειδιά, όπου είναι σχετικό.
- Δημιούργησε αναρτήσεις διαχρονικής αξίας: Το ενημερωτικό περιεχόμενο όπως συμβουλές, tips, οδηγίες κ.α., τείνει να έχει καλή απόδοση στις αναζητήσεις.
Αν ήδη δημοσιεύεις αυτού του είδους το περιεχόμενο, βεβαιώσου ότι είναι εύκολο να κατανοηθεί και δεν είναι πολύ ευαίσθητο στο χρόνο.
Με αυτές τις μικρές αλλά στρατηγικές προσαρμογές, μπορείς να τοποθετήσεις το περιεχόμενό σου στο Instagram έτσι ώστε να έχει καλή απόδοση όχι μόνο στην εφαρμογή, αλλά και σε ολόκληρο το διαδίκτυο.
Και τώρα που η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης αντιμετωπίζουν τις αναρτήσεις στο Instagram ως περιεχόμενο με δυνατότητα αναζήτησης, είναι η κατάλληλη στιγμή να λάβεις σοβαρά υπόψη το social media SEO.